29 Haziran 2015 Pazartesi

Buradan bana ulaşan Utku B. arkadaşımızın başından geçenler

Arkadaşımızın başından geçenleri kendi yazdığı şekli ile buraya aktarıyorum....

Arkadaşlar merhaba, bu blog sayesinde birçok şeyi öğrendim ve baştan Emin bey e çok teşekkürlerimi sunuyorum bütün süreci çok kısa bi hale getirdi benim için. Ben şimdi size bütün süreci başından sona anlatıcam ve nelere ihtiyaç duyup nelere dikkat etmeniz gerektiğini belirteceğim. Lütfen bu süreci yapmak isteyen arkadaşlar yazdıklarımı iyi okusun ve iyi not alsın, çünkü türkiyede malesef ihmalkar memur inanılmaz çok. Başlıyorum.

    Öncelikle yurtdışından mavi plakalı ( XX MA XXX ) şeklinde bir araç getirmek istiyorsanız, Türkiyede Mavi kartınız olması gerekmektedir, Eğer mavi kartınız yok isede İkametgah Tezkeresi şart. Türkiyede aracı kullanmak istiyorsanız Turing kurumuna ya teminat bedelini yatırmanız gerekiyor yada bankadan Teminat Mektubu göstermeniz gerekiyor. Teminat mektubu süreci biraz sıkıntılı olabilir çünkü çoğu banka hesaplarında herhangi bir para görmeden size teminat mektubu vermeyecektir. Bu iş birazda şubeyle olan dialoğunuza ve bankayla olan ilişkinizle ilgilidir. Benim getirdiğim araç için Turing kurumu benden 46 bin TL lik teminat istedi ve ben bu teminatı bankadan güç bela ayarladım. Benim hatam Teminat işini aracı aldıktan sonra yapmam oldu, Biraz uğraştım çünkü ve bu arada zaman ilerledi.
    Geldik aracı alma aşamasına, Bankayı veya teminatı halletiniz, mavi kartınız var ve türkiyede çalışıyorsunuz ( öğrencide olabilirsiniz. ). Ben aracı Almanyadan aldığım için size almanya üzeri anlatacağım. Aldığınız aracı alırken %19 Vergisinin dahil olup olmadığını ilk başta öğrenin, çünkü eğer aldığınız araç vergi dahil ise bunu almanya devletinden iade alabiliyorsunuz. Aracı alırken dikkat etmeniz gereken diğer husus araca kesinlikle gümrük plakası alın. Eğer bunu galericilere bırakırsanız ( aracı galeriden alırsanız ) onlar kendi adlarına bu geçici plakayı ve ruhsatı alacaklardır. Buda size türkiyede aracı türk plaka çıkarma olanağı vermeyecektir. Aracın gümrük plakasını ( sonu kırmızı olur ve son geçerlilik tarihi yazar ) kendi üzerinize alın ve verdikleri geçici ruhsatta kesinlikle sizin isminiz yazsın. Ben aracı Bielefeld şehrinden almıştım ancak almanyadaki ikametim Berlinde olduğu için bana gümrük plakası vermediler ( Almanların saçma vilayet kuralları ). Bielefeldte bana gümrük plakası vermedikleri için ben sonu sarı olan 7 günlük plaka aldım, Burdan sonra biraz araştırarak öğrendimki Stuttgart Böblingen ilçesinde gümrük plakasını ikamete göre vermiyorlar, Böblingenden plakamı aldım 1 aylık geçici izleyeceğiniz güzergahta geçerli olan trafik sigortasınıda yaptırıp yola çıktım. Ben güzergah olarak Çek cumh.,Slovakia,Macaristan,Sırbistan,Bulgaristan yolunu izledim. Kapıkuleden giriş yaptım ve giriş yaptığınızda araç ma plakaya cevrileceği için 15 günlük yurtta kalma izni verdiler. Burda dikkat etmeniz gereken husus eğer aracınızda normal bir plaka olursa ( gümrük plakası olmayan ) sizin türkiyede 185günden fazla kalıp kalmadığınıza bakıyorlar. Eğer fazla kaldıysanız aracı türkiyeye giriş için izin vermiyorlar. Onun için gümrük plakası ile giriş yapınki kafanız rahat olsun.
    Türkiyeye giriş yapıldı bir sonraki işlem bulunduğunuz ildeki Gümrük Müdürlüğünde işlemleri başlatmanız. Tavsiyem ilk önce Turing kurumuna gidip belgelerini kontrol ettirin hangi belgeleri isteyip istemediklerini, Turing ve Gümrük ortak belgeleri istiyorlar, bunlar;
- Mavi kartınız
- Yurtdışına ait Pasaport veya Kimliğiniz
- Öğrenci Belgesi ( Ben öğrenci olduğum için sadece öğrenci belgesi yetiyor )
- Aracın sizin adınıza olan ruhsatı
- Trafik Sigortanız
- Ehliyetiniz

Bu belgeleri hazırladıktan sonra gümrüğe gidiyorsunuz ve işlemleriniz başlıyor. İlk önce sizin için  gümrük görevlisi kağıtları hazırlıyor ve size bir adet taahutname veriyor, aracın bilgilerinin yazılması için, Bunu izmirdeki turing kendi doldurdu ben birşey doldurmadım, Ardından gümrükten yetkili bi memur gelip kabataslak aracınızı kontrol ediyor. ( motor num, şasi num. vs. ) bunların hepsini tutanak olarak kağıdına yazıyor ve size veriyor, Siz bu işlemleri bitirdikten sonra aracınızı gümrük ambarına bırakıyorsunuz, Bırakma sebebiniz ise turinge gidip karnenizi alıp gümrüğe verceksiniz. Turingten karne alındıktan sonra gümrükten size 1 ay geçerli olan geçici ruhsat vercekler. Bu kağıdın üstünde şehadatname yazmaktadır, Ve kendileri diğer evrakları emniyet müdürlüğüne postalıyorlar. Burda güzel olan eskiden ruhsat cıkana kadar aracı kullanamıyordunuz fakat artık bu geçici ruhsat sayesinde 1 ay daha ekstra bir süre kazanıyorsunuz ve aracı hemen ambardan geri alıyorsunuz. ( 2 Saat ambarda kaldı ve günlük 45 tl den ambar ücreti aldılar :) ). Eğer bu işlemleri hallettiyseniz tebrikler zorlu süreci atlattınız ve artık diğer işleri rahat bir şekilde halledebilirsiniz. Dipnot olarak belirtiyorum bu kağıt işlerinde motor ve şasi numaralarınızı doğru yazıldığından kesinlikle emin olun, zira ufak tefek harf hataları boşuna sizi birçok yere tekrar git gel yapmanızı sağlayacak.

    Sıra geldi bir sonraki işlemlere, şuanki işlemleriniz sırasıyla TSE belgesi, TÜVtürk ve plaka. TSE belgesini siz direk gidip alamıyorsunuz aracı bir muhendislik burosunun yetki belgesi olması gerekiyor. Bu işlemin ücreti 300-700 TL arası değişiyor yani serbest piyasa kim kime ne kadar tutturabilirse, ben 350 TL ye yaptırabildim. TSE deki önemli husus motor numaranızın okunuyor yerde olması, eğer okunmuyor veya zor okunuyorsa bunun fotosunu çekin ve herhangi bi serviste kaşeli imzalı kağıt yazdırın. TSE deki memurlar zorluk çıkarabiliyor. TSE belgesini aldıktan sonra yolunuz araç muayene istasyonuna düşecek, plakanız olmadığı için randevuyu telefon ile alıcaksınız, ve size XTZ olarak bir plaka vercekler, muayene istasyonuna gittiğinizde bu plaka ile işlemlerinizi gerçekleştiricekler. Muaynede sizden geçici ruhsatı kimliğinizi ve tse belgenizi istiyorlar, ve eğer trafik sigoratnız bittiyse trafik sigortası yaptırmanız şart, zira trafik sigortası olmadan tüv işlemleri yapmıyor. Ayrıca 2 adet ek-1 belgesi isteyecekler bunlarıda hazırlamanız iyi olur.

    Evet şimdi gidip ruhsatı alcaksınız, İzmirde bu işlem için tepecikteki merkez trafik şube işlemleri yapıyor. Sabah 8 gibi gitmekte fayda var zira kalabalık oluyor, sizde burda mavi kartınızı tse belgenizi muayene raporunuzu ve öğrenci belgenizi isteyecekler, belgeleri verdikten sonra size tanımlı XX MA-MZ XXX plaka cıkararak yeni ruhsatınız ve plakanız cıkıyor. Ardından artık yurtdışından getirdiğiniz araç türk topraklarında tc palakasıyla 2 senede bir turingten belge yenileme işlemi yapılarak gül gibi biniyorsunuz. Şahsi fikrim eğer banka teminat mektubu ayarlayamassanız getirmenin pek bi artısı yok. Türkiyede piyasası 150 bin tl olan aracı bütün masraflar dahil 55 bin TL ye hallettim. Tabiki bu koşuşturmaya değer.

Tamamiyle yazmaya çalıştım eksiklerimi zaman buldukça ekleyeceğim
 
Utku B. 

32 yorum:

  1. Merhabalar,

    Açık lise öğrencisi olup da Mavi Plaka imkanından yararlanan var mı?

    Bir de Almanya'da aracın plakasını trafiğe kapattırdık. Bu durumda Mavi Plakadan yararlanmak için Türkiye'ye aracı getirecek olursak sadece Zollverkehrsschild (Gümrük Plakası) almak yeterli olur mu?

    Bu konularda bilgisi olandan yardım bekliyoruz.

    Ayrıca çok yararlı bir blog oldu, biz de tecrübe edindikçe katkıda bulunmak isteriz.

    Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Turing'e bir telefon ile sorunuzu cevap alabilirsiniz. YTGGKarnesini (mavi karne) Turing veriyor size, o sebeple bu türden tespitler onların bilgisi dahilindedir.
      Diğer sorunuzun cevabı Blog da var zaten. Tamamını bir daha okuyun. :)

      Sil
  2. Merhabalar,
    Turing ile görüşmem neticesinde Mavi Kart hamili olup Açık Lise öğrencisi olmak koşuluyla Mavi Plakadan yararlanılıp yararlanılamayacağını Gümtük Bakanlığının belirlediği, fakat lise öğrencisi olup da bundan yararlananlar olduğunu öğrendim.

    Ankara Gar Gümrük Müdürlüğüne ve Gümrükler Genel Müdürlüğüne bu konuya ilişkin dilekçe yazdım. Ankara Gar Gümrük Müdürlüğü aracı getirmemizin mümkün olduğunu söylerken, Gümrükler Genel Müdürlüğü bu olanaktan yararlanma imkanımız olmadığını söyledi.
    Aynı Bakanlığa bağlı iki kurum iki farklı cevap verdi. Şimdi ne yapmam gerektğini bilmiyorum. Bizi neden bu kadar zora sokuyorlar onu da anlamıyorum.

    Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hangi gümrük müdürlüğünde YTGG Karnesi işlemini yapacaksınız? Kabul etmeyen gümrüğün gerekçesi dilekçenize verilen cevapta yazılmış mı?

      Sil
    2. Gümrük Bakanlığı GÜmrükler Genel Müdürlüğü ile yapmış olduğumuz yazışmaların neticesinde bize verilen cevabın özeti şöyle: Eşim evlenip Türkiyê'ye yerleştiği için burada sonradan öğrenci olması veya SGK'lı bir işte çalışması durumunda MAVİ PLAKA hakkından yararlanamayacakmış. Çünkü Türkiye'ye yerleşme amacı eğitim veya çalışma değilmiş. Kısacası Gümrük Bakanlığında tanıdığımız olmadığı için bu hakkımı kullanmamıza izin verilmiyor bana kalırsa. Bu yorumu okuyan ve bizimle yanı durumda olup bu haktan yararlanan kimse varsa bize yardımcı olabilir mi? Çünkü emsal durumla biz de bu hakkımızı kullanabiliriz. Teşekkürler.

      Sil
    3. Merhaba bende ayni konuda bilgisizim benimde esim acik lise ogrencisi bende tasit getirmek istiyorum getirebildiniz mi

      Sil
    4. Merhaba, biz taşıtı getiremedik. Gümrük Bakanlığına göre mesele açık lise öğrencisi olmak değil . Türkiye'ye geliş amacının öğrenim görmek veya çalışmak olması gerekir diyor. Aslında çok saçma, bakanlık ipe un seriyor. Daha önce girişimde bulundunuz mu bilmiyorum ama öncelikle Turing ile görüşmeniz gerekiyor. Eğer Turing size Gümrük Bakanlığından izin almalısınız derse o zaman bulunduğunuz ildeki Gümrük Müdürlüğüne dilekçe yazın. Sakın gidip benim gibi hem gümrük Müdürlüğüne hem de Gümrük Bakanlığına yazmayın. Gümrük Müdürlüğü bize izin vermişken Bakanlık vermedi. Gümrük Müdürlüğünün yazısını Turing kabul ediyor. Ondan sonrası ise anlatılanlara göre kolay işliyor. Eğer siz işlemlerinizi halledebilirseniz yaşadıklarınızı buradan bizimle paylaşır mısınız?

      Sil
    5. dilekceye ne yazmamız gerekiyor,biraz bilgi verirmisiniz acaba

      Sil
  3. Almanyada gümrük plakasının masrafı nedir?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zulassungsstelle den bilgi alın... Benimkini oradaki arkadaşım yaptı ve tüm uğraşları için toplam bir para vermiştim o sebeple net değil benim hesaba göre.. Ama öyle yüksek bir rakam değil.

      Sil
  4. Hollanda vatandaşı bir Mavi Kartlının Almanya'dan araç alıp Türkiye'ye getirme şansı varmıdır acaba?

    YanıtlaSil
  5. evet vardır dilediğiniz ülkeden dilediğiniz aracı getirebilrisiniz

    YanıtlaSil
  6. merhaba arkadaşlar,benim oglum hollanda dogumlu,12 yaşında Türkiyeye geldi.şimdi lise son sınıf ögrencisi.ehliyetini aldı.izinle Türk vatandaşlıgından çıktı mavi kartı var.hollandadan bir araç getirelim dedik,turing i aradım,oglumun durumunu anlattım,gümrük kabül ederse bizden yana bir problem olmaz dedi.ankaradaki gümrügü aradım,oglunun yurt dışında olması gerek ve Tr ye girdigi tarihten 6 ay içinde müracat etmesi gerek diyor.bu durum da ne yapmak gerek acaba.hollandaya gidip adresini oraya alsak,buradanda adresini sildirsek,olurmu acaba?burada bi arkadaş gümrük müdürlügünden dilekce ile müsade alınacak diyor.bu konuda bilgisi olan varmı.hepinize selamlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. - Çocuk öğrenci burada, bildiğim kadarı ile öğrenciler getirebiliyor hala araçlarını, siz neden arama nedeniniz ne idi Gümrük/Turing.
      - Hangi il gümrüğü aradığınız yer?

      Sil
    2. evet çocuk burada,ankara behiçbey deki gümrügü aradım.önceden herşeyi ögrenelimki sonradan problem çıkmasın dedik,o yüzden gümrügü aradık.memura dedimki,oglum için ma plakalı bir araç getirececegiz,bunun prosedürü ne dedim,oglun Tr de yaşıyor olmaz dedi.bende size soruyorum,adresini hollandaya alsak,buradaki adresinide sildirsek.o zaman olurmu acaba?selamlar

      Sil
    3. Blog'da ögrenci olarak Türkiye'de yaşayan ve araç getiren arkadaşlara rastladım. Ne yazık ki Uygulama da keyfi muamele yapılabildiğine dair de bir kanı oluşuyor bende. Şikayet ederek işlerinizi daha da zora sokmanızı tavsiye etmem gümrüklerde memur bir şeyi 'ben böyle yorumluyorum' dediğinde sular durabiliyor, iş ile ilgili bazı durumlarda şahit oldum buna. İşin özeti; bu durumda aracı getirip işlemlere başlatmak bir risk tabi, bu riske girmeye değer mi siz karar vereceksiniz. Ben aracı almaya eşimle gitmiştim ve dönüşte sınırda/gümrükte/trafikt vsvs hemen her yerde sorun çıkarırlar mı diye biraz tedirgin olmuştum. Sorun çıkıp ta MA plaka yapamazsam aracı geri götürürüm diye de kendime en baştan karar vererek bu işlere girmiştim. Bence siz(ler) de böyle bir Risk muhasebesini yapın derim.

      Sil
    4. bugün ankaradaki gümrükleme işi yapan berkay şirketini aradım,durumu anlattım,diyorki yeni bir uygulama getirdiler şöyleki,mavi kart ile araç getireceklerin altı ay yurt dışında kalması ve türkiye ye geldiklerinde ilk altı ay içerisinde müracatlarını yapmaları gerekmektedir.berkay daki görevli bu durumun kalkması için dilekce yazdık dedi.dilekce sonucu için bir iki hafta sonra arayın dedi.

      Sil
    5. Belki de böyle firmalar üzerinden (berkay vs.) getirebilirsiniz aracı, bir sıkıntı durumunda belki geri götürme işini de onlar çözebilirler. En baştan yazılı olarak bu teyidi almanızı tavsiye ederim.

      Sil
    6. bende öyle düşünüyorum.eger araç getirirsem,gümrükleme,türing işlerini bu şirkete verecem.

      Sil
    7. hayirli aksamlar ben 1 hafta öncesinde mavi karne üzerine arac getirdim ama oradaki gümrük memurundan bu bilgiyi ögrendim ve uzun ugraslardan sonra araci almanyaya geri götürmek zorunda kaldim ve özellikle bu islerle ugrasan özel sirketlere sordum onlarda bu bilgiyi teyit etti. yasanin tekrar bizim lehimize göre degismesi icin herkez dilekce yazmak zorunda ki bizi kaale alsinlar. benim bildigim bi dilekce yazicaginiz kurum bimer. diger kurumlar ise turingden ögrenebilirsiniz lütfen bu konuya hassasiyet gösterelim...

      Sil
  7. Merhabalar öncelikle çok yararlı bi site olmuş belirttiğin gibi googleden araştırıp yola çıkmılmıyor bu işlemler için.
    Okuduğum yorumlara göre yurtdılından araç getirip Ma plaka ya çevirmenin aşamaları sorulmuş. Ben de mavi kartlıyım ve üniversite örencisiyim. Bu işlemleri yaptırmış bi yabancı vatandaştan Ma plakası olan bi araç almak istiyorum. Bu durumda satışı nerde yapılıyor ve belirttiğiniz aşamaların hepsi tekrar zorunlu oluyor mu?

    YanıtlaSil
  8. hayirli aksamlar ben 1 hafta öncesinde mavi karne üzerine arac getirdim ama oradaki gümrük memurundan bu bilgiyi ögrendim ve uzun ugraslardan sonra araci almanyaya geri götürmek zorunda kaldim ve özellikle bu islerle ugrasan özel sirketlere sordum onlarda bu bilgiyi teyit etti. yasanin tekrar bizim lehimize göre degismesi icin herkez dilekce yazmak zorunda ki bizi kaale alsinlar. benim bildigim bi dilekce yazicaginiz kurum bimer. diger kurumlar ise turingden ögrenebilirsiniz lütfen bu konuya hassasiyet gösterelim...

    YanıtlaSil
  9. Arkadaslar son durum nedir acaba arac getiricem almanyadan ama beklemedeyim 6 ay yurtdisinda kalmis olmamiz gerekiyormus bu yasa kalkicak diyorlar ama varmi herhangi bir gelisme? Dilekceyi nereye yazicaz

    YanıtlaSil
  10. Merhaba, konuya yeni dahil oldum. Esimin uzerine satin aldigimiz arac ile 2 gun once kapikuleden giris yaptik. Esimin oturum kartina bakip, oturum kartinin son gunune kadar bize arac icin gun verdiler(yaklasik 6 Ay). MA Plaka alma sansimiz mumkun olur mu ? Arac yabanci plaka, ruhsat ve plakada 4 gun once esimin adina tasdik edildi. MA plaka icin illa ki gecici plaka ile mi kapikuleye kadar ulasmamiz gerekir ? Esim suan da sigortali olarak herhangi bir kurumda calismiyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Anıl Önal öncelikle eşiniz son bir yıl içerisinde 185 gün Türkiye'de kaldı mı acaba ? 6 aylık süreci buna bakarak mı verdiler?

      Sil
  11. Merhabalar, Ben biraz mevzuatı araştırdım GEÇİCİ İTHAL EDİLEN KARA TAŞITLARINA İLİŞKİN GÜMRÜK GENEL TEBLİĞİ (SERİ NO: 1) sizde inceleyebilirsiniz. Şimdi bu genelge de bir ucu açıklık var arkadaşlar size de sormak istiyorum lütfen cevaplayın zamanım kısıtlı 7 günüm var, arabayı alıp getirmem için. Bu genelge de İkinci kısım birinci bölümde Turistik kolaylıklar kapsamı taşıtlarda getiren şahsın giriş tarihinden itibaren son 1 yılda 185 gün yurt dışı yerleşik yaşamasını istiyor. Fakat İkinci kısım ikinci bölümde Geçici Giriş belgesi kapsamı taşıtlarda böyle bir ibare olmaması yanı sıra gümrükte aracınız bekliyor 30 gün ve siz turingden gerekli işlemleri yapıyorsunuz anladığım kadarıyla. Şimdi bu yazıda UTKU arkadaşımız sarı plaka olarak adlandırılan gümrük plakası ile yurda giriş yapmış söylediği itibari ile. Şimdi bu nokta çok çok önemli son 1 yılda 185 gün yerleşik yurt dışında yaşamamasına rağmen gümrük plakası(CARNET DE PASSAGES EN DOUANE) ile yurda giriş izni alıp, turingden belgelerini almış ve MA plakalı araç sahibi olmuş. Böyle bir uygulama var mı acaba, araştıran var mı? Şimdi soruma gelirsek benim eşim yurtdışı ikametli yabancı, ikamet ve çalışma tezkeresi var fakat son 1 yılda 185 gün yurtdışı ikamet şartını sağlamıyor fakat ben Turistik kapsamda taşıt getirme uygulamasından faydalanmak istemiyorum, ben Geçici Belgesi Kapsamında MA plakalı araç getirmek istiyorum. Yine bu 185 gün şartı geçerli mi, geçerliyse de gümrük plakası alıp yurda giriş yapsak aynı UTKU arkadaşımızın yaptığı gibi, bu şekilde mümkün müdür? Biraz uzun oldu teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şu ara Gümrüklerde karmaşa söz konusu anladığım kadarı ile. Bazıları MA plaka ya çevirmek için araçlarını getirebilmiş 185 günü geçkin TR de oturmasına ragmen. Gümrük aracı TR ye getirmenize izin vermeyebilir ama sizden gidip MA plaka işlemlerini bitirmenizi ve gelip aracınızı almanızı talep edebilir diye düşünüyorum.

      Sil
    2. Öncelikle blogunuz için sizi kutlarım, toplum için çok güzel bir hizmet sarf etmişsiniz hele şu zamanda ortalıkta bu kadar bilgi kirliliği dolanırken! Şimdi 4 gündür uğraşmalarım sonucu size öğrendiklerimi söyleyeyim öncelikle Yeşilköy Gümrük kapısını ve Gümrük bakanlığından bir bayan personelle konuştum, anlaşılan bu sorulardan çok bıkmışlar benle nefret edercesine konuştular, üsluplarını hiç beğenmedim ikisinin de dediği şey geçici giriş belgesi alacak araçlarında ne olursa olsun yurdışında 180 gün kalış şartı aradıkları, buna baktıkları, işin ciddi boyutu böyle birşey tebliğ de yazmıyor! birde gümrüksüzaraç sitesi sahibi Güntekin bey ile konuştum o danışmanlık hizmeti sunuyormuş, Almanyadan araba getiriyormuş isteyenlere fakat Şubatta işi çok sıkılaştırmışlar, tebliğ bu şekilde olmamasına rağmen iç emirle geçici giriş belgesi ile yurda giriş yapacaklarda da yurt dışında 180 gün kalma şartı arıyolarmış Şubattan beri, Ocakta getirsek olurmuş yani onun dediğine göre söylüyorum. Şimdi son olarakta şansımı Kapıkule Gümrük Kapısında D3 birimi varmış, en iyi onlar bilirmiş bu işi fakat 4 gündür hatlarını düşüremedim inanın, hala uğraşmaktayım, onlarlada görüşmeyi umuyorum, yine sizi bilgilendireceğim Bu işin sonuna kadar gideceğim, bir şey çıkar yada çıkmaz. Lütfen sizinde bildikleriniz yada Şubattan sonra böyle bir araç girişi olduğunu bildiğiniz birşey varsa paylaşın. Herkese teşekkür ediyorum.

      Sil
  12. Öncelikle böyle bir paylaşma ortamı sunduğunuz için katkı sunan herkese teşekkür ederim.
    Benim sorum şu;
    Ben 5 yıldır türkiyedeyim okulumu bitirdim ve bir şirkette çalışıyorum. Avusturyalıyım, avusturyadan bir araç beğendim (galeriden değil) satın almak istiyorum ancak satın alırken plaka işlemleri nasıl olmalı bilmiyorum.
    1- Orada ikamet çıkartmak zorunda mıyım?
    2- hangi çeşit plaka almalıyım? (Sanırım gümrük plakası)
    3- ikamet açtırmadan bana gümrük plakası verirler mi?
    4- Anladığıma göre türkiyeye araç benim adıma giriş yapması gerekiyor. Giriş yapmazsa nasıl alternatif bulabilirim konsolosluktan satınalma yapabilirmiyim.
    Bu sorularıma ciddi bilgi sahibi olan veya yaşamış insanlar cevap verirse sevinirim. Çünkü sizin yazdığınıza itibar ederek satınalacağım. Şimdiden teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba
      şu sıra son 185 gününüzü TR de geçirdiyseniz araç getirdiğinizde Gümrük sorun çıkarıyor ve MA plakaya çeviremiyorsunuz. Tüm blogu okuduysanız yorumlarda bu konuya atıfta bulunanlar oldu. Diğer sorularınız yine blog da mevcut. :) Yabancı ülkelerde nasıl bir uygulama varsa o ülke makamlarından bilgi almak daha iyi. TR nin aksine 1-2 telefonla en doğru bilgiyi alabilirsiniz.

      Sil
  13. Anladım, peki aracı getirsem gümrük hiç sokmuyor mu yoksa mavi plaka çevirmiyor mu? Yani yabancı plakayla Türkiye'de kullanabiliyor muyum?

    YanıtlaSil
  14. 30 gün kalabilirsiniz fakat bekleyin derim 185 gün kuralının kalkmasına dair bir genelge var gümrüğün görüşünü bekliyoruz yani emeklilere kalktı , çalışan ve okuyan için de kalktığına dair genelge var ama bakalım gümrüğün tutumu nasıl olacak

    YanıtlaSil